Архив рубрики: Книги по Java

Книги по Java, скачать бесплатные книги, самоучители и учебники по Java в хорошем качестве

Java EE. Паттерны проектирования для профессионалов

Книга «Java EE. Паттерны проектирования для профессионалов» — незаменимый ресурс для всех, кто желает более эффективно работать с Java EE, а также единственная книга, в которой рассмотрены как теория, так и практика использования паттернов проектирования на примерах реальных прикладных задач.
Авторы знакомят читателя и с фундаментальными, и с наиболее передовыми возможностями Java EE 7, досконально рассматривают каждый из паттернов и демонстрируют, как эти паттерны применяются при решении повседневных прикладных задач.

11,094 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Язык программирования Java SE 8. Подробное описание

Книга «Язык программирования Java SE 8. Подробное описание» является каноническим описанием языка программирования Java. Один из авторов книги Джеймс Гослинг (James Gosling) является «отцом» языка Java и известен как основной разработчик этого языка.

Книга в равной степени может служить учебником и справочником по языку Java, а многочисленные упражнения позволят читателю попрактиковаться в использовании этого самого популярного в настоящее время языка программирования.

17,452 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Beginning Java Game Development with LibGDX

Design and create video games using Java, with the LibGDX software library.
By reading Beginning Java Game Development with LibGDX, you will learn how to design video game programs and how to build them in Java. You will be able to create your own 2D games, using various hardware for input (keyboard/mouse, gamepad controllers, or touchscreen), and create executable versions of your games. The LibGDX library facilitates the game development process by providing pre-built functionality for common tasks. It is a free, open source library that includes full cross-platform compatibility, so programs written using this library can be compiled to run on desktop computers (Windows/MacOS), web browsers, and smartphones/tablets (both Android and iOS).

Beginning Java Game Development with LibGDX teaches by example with many game case study projects that you will build throughout the book. This ensures that you will see all of the APIs that are encountered in the book in action and learn to incorporate them into your own projects. The book also focuses on teaching core Java programming concepts and applying them to game development.

5,023 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Java EE Development with Eclipse

Develop, debug, test, and troubleshoot Java EE 7 applications rapidly with Eclipse
If you are a Java developer who has little or no experience in JEE application development or you have experience in JEE technology but are looking for tips to simplify and accelerate your development process, then this book is for you.

What You Will Learn

  • Set up Eclipse, Tomcat, and Glassfish server for JEE application development
  • Use JSP, Servlet, JSF, and EJBs to create a user interface and write business logic
  • Create JEE database applications using JDBC and JPA
  • Handle asynchronous messages using MDBs for better scalability
  • Deploy and debug JEE applications and create SOAP and REST web services
  • Write unit tests and calculate code coverage
  • Troubleshoot application performance and memory issues

In Detail

Java EE is a technology for developing enterprise class, scalable applications. With recent changes to Java EE specifications, JEE application development has become a lot simpler. However, recent changes have also added many new specifications, some of which compete with existing JEE specification. Along with JEE specifications and APIs, it is also very important to understand the entire application development process and tools that can help simplify and accelerate JEE application development.

This guide provides a complete overview of developing JEE applications using Eclipse. The many features of the Eclipse IDE are explained. These enable the rapid development, debugging, testing, and deployment of JEE applications. You’ll explore not just different JEE technologies and how to use them (JSP, JSF, JPA, JDBC, EJB, web services etc.), but also suitable technologies for different scenarios.

The book starts with how to set up the development environment for JEE applications and then goes on to describe many JEE specifications in detail, with an emphasis on examples. You’ll learn how to deploy an example application on Tomcat and Glassfish Application Server.

You’ll create a simple application that reads from a queue, processes the request, and publishes results to a topic and Eclipse MAT (Memory Analysis Tool) to debug memory issues.

7,005 просмотров всего, 2 просмотров сегодня

Java How to Program

The Deitels’ groundbreaking How to Program series offers unparalleled breadth and depth of object-oriented programming concepts and intermediate-level topics for further study. Their Live Code Approach features thousands of lines of code in hundreds of complete working programs. This enables readers to confirm that programs run as expected. Java How to Program (Early Objects) 9e contains an optional extensive OOD/UML 2 case study on developing and implementing the software for an automated teller machine.This edition covers both Java SE7 and SE6.

6,012 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Fundamental 2D Game Programming with Java

Learning the fundamentals of 2D game programming is the key to quickly building your game-development expertise. Understanding the elements of the 2D environment will provide a solid foundation in game creation, whether you stick with 2D or move on. FUNDAMENTAL 2D GAME PROGRAMMING WITH JAVA teaches you the basics using Java, including application programming, full-screen games, input handling, matrix transformations, basic physics, intersection testing, collision detection, and much more. The book\’s three parts cover: The Foundations (building a simple prototype game), the Polish (fine-tuning to create a satisfying gaming experience), and The Complete Game (creating an entire game from start to finish). Author and game developer Timothy Wright shares his toolkit of code and expertise to help you speed up the process of game programming in Java. Sharpen your Java skills and have a great time creating games with FUNDAMENTAL 2D GAME PROGRAMMING WITH JAVA.

5,961 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Структуры данных и алгоритмы JAVA

Второе издание одной из самых авторитетных книг по программированию посвящено использованию структур данных и алгоритмов. Алгоритмы — это основа программирования, определяющая, каким образом разрабатываемое программное обеспечение будет использовать структуры данных. На четких и простых программных примерах автор объясняет эту сложную тему, предлагая читателям написать собственные программы и на практике освоить полученные знания. Рассматриваемые примеры написаны на языке Java, хотя для усвоения материала читателю не обязательно хорошо знать его — достаточно владеть любым языком программирования, например C++. Первая часть книги представляет собой введение в алгоритмизацию и структуры данных, а также содержит изложение основ объектно-ориентированного программирования. Следующие части посвящены различным алгоритмам и структурам данных, рассматриваемым от простого к сложному: сортировка, абстрактные типы данных, связанные списки, рекурсия, древовидные структуры данных, хеширование, пирамиды, графы. Приводятся рекомендации по использованию алгоритмов и выбору той или иной структуры данных в зависимости от поставленной задачи.

17,551 просмотров всего, 1 просмотров сегодня

Java How To Program. Early Objects

Java How to Program (Early Objects) , Tenth Edition is intended for use in the Java programming course. It also serves as a useful reference and self-study tutorial to Java programming.

The Deitels’ groundbreaking How to Program series offers unparalleled breadth and depth of object-oriented programming concepts and intermediate-level topics for further study. Java How to Program (Early Objects), Tenth Edition, teaches programming by presenting the concepts in the context of full working programs and takes an early-objects approach(
MyProgrammingLab for Java How to Program (Early Objects) is a total learning package. MyProgrammingLab is an online homework, tutorial, and assessment program that truly engages students in learning. It helps students better prepare for class, quizzes, and exams–resulting in better performance in the course–and provides educators a dynamic set of tools for gauging individual and class progress.

Teaching and Learning Experience
This program presents a better teaching and learning experience–for you and your students.
• Personalize Learning with MyProgrammingLab: Through the power of practice and immediate personalized feedback, MyProgrammingLab helps students fully grasp the logic, semantics, and syntax of programming.
• Teach Programming with the Deitels’ Signature Live Code Approach: Java language features are introduced with thousands of lines of code in hundreds of complete working programs.
• Introduce Objects Early: Presenting objects and classes early gets students “thinking about objects” immediately and mastering these concepts more thoroughly.
• Keep Your Course Current: This edition can be used with Java SE 7 or Java SE 8, and is up-to-date with the latest technologies and advancements.
• Facilitate Learning with Outstanding Applied Pedagogy: Making a Difference exercise sets, projects, and hundreds of valuable programming tips help students apply concepts.
• Support Instructors and Students: Student and instructor resources are available to expand on the topics presented in the text.

4,087 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Изучаем Java EE 7

Java Enterprise Edition (Java EE) остается одной из ведущих технологий и платформ на основе Java.
Данная книга представляет собой логичное пошаговое руководство, в котором подробно описаны многие спецификации и эталонные реализации Java EE 7. Работа с ними продемонстрирована на практических примерах. В этом фундаментальном издании также используется новейшая версия инструмента GlassFish, предназначенного для развертывания и администрирования примеров кода.
Книга написана ведущим специалистом по обработке запросов на спецификацию Java EE, членом наблюдательного совета организации Java Community Process (JCP). В ней вы найдете максимально ценную информацию, изложенную с точки зрения эксперта по технологиям Java для предприятий.
Благодаря этой книге вы познакомитесь с новейшей версией платформы Java EE; исследуете и научитесь использовать API EJB и JPA — от компонентов-сущностей, компонентов-сеансов до компонентов, управляемых сообщениями, и многого другого; откроете для себя API для разработки на веб-уровне, в частности JSF, Facelet и Expression Language; научитесь обращаться с веб-службами SOAP и RESTful, а также с другими службами, доступными в новейшей версии Java EE; узнаете, как создавать динамические пользовательские интерфейсы для корпоративных и транзакционных Java-приложений.

18,477 просмотров всего, 1 просмотров сегодня

Eclipse

Книга даст вам максимально быстрый доступ к нужной информации и ответы на большинство вопросов, связанных с использованием самой мощной на сегодняшний день среды разработки на языке Java. С помощью передовых методов работы с Eclipse и на практических примерах автор показывает, как внедрить Eclipse в любой процесс гибкой разработки. С помощью этой книги вы сможете выполнить настройку рабочих областей и проектов, перспектив и представлений для достижения оптимальной эффективности и добиться максимальной производительности и высочайшего качества программного кода. В книге также рассматривается такие методики гибкой разработки, как рефакторинг, тестирование, обеспечение постоянной готовности к объединению, принципы коллективной разработки и т.п.

15,828 просмотров всего, 1 просмотров сегодня