Архив рубрики: Книги о программировании мультимедиа

Книги о программировании мультимедиа, скачать бесплатные книги, самоучители и учебники о программировании мультимедиа в хорошем качестве

Многопользовательские игры. Разработка сетевых приложений

Сетевые многопользовательские игры — это многомиллиардный бизнес, привлекающий десятки
миллионов игроков. Эта книга на реальных примерах рассказывает об особенностях разработки таких
игр и основах построения надежной многопользовательской архитектуры.
Вы узнаете об основах сетевого программирования с точки зрения разработчиков игр, управлении
игрой через передачу данных, сетевых обновлениях, обеспечении надежной работы и научитесь со­
здавать безопасный и масштабируемый код. Не останутся без внимания игровые сервисы и облачные
технологии.

10,496 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Unity 5.x. Программирование искусственного интеллекта в играх

Игровой движок Unity 5 включает в себя множество инструментов, помогающих разработчикам создавать потрясающие игры, снабженные мощным искусственным интеллектом. Эти инструменты вместе с прикладным программным интерфейсом Unity и встроенными средствами открывают безграничные возможности для создания собственных игровых миров и персонажей. Данная книга охватывает как общие, так специальные методы, позволяющие реализовать эти возможности.
Издание задумывалось как исчерпывающий справочник, помогающий расширить навыки программирования искусственного интеллекта в играх. Рассматриваются основные приемы работы с агентами, программирование перемещений и навигации в игровой среде, принятие решений и координации. Описание построено на практических примерах, в виде легко реализуемых «рецептов».
Из этой книги вы узнаете, как:

● с помощью таких алгоритмов, как A* и A*mbush, оснащать агентов возможностями поиска пути;
● создавать представления игрового мира для передвижения по нему агентов;
● формировать систему принятия решений для выполнения агентами различных действий;
● обеспечивать координацию действий разных агентов;
● имитировать работу органов чувств и применять эту имитацию в системе информирования;
● внедрять искусственный интеллект в настольные игры, например крестики-нолики и шашки.

3,991 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Beginning Android Tablet Games Programming

Описание книги Beginning Android Tablet Games Programming:
Android games programmers now have the power to write games for Android tablets. Beginning Android Tablet Games Programming explains how to enhance your Android games using the new tablet interface and the additional screen estate. You’ll learn how to bring your programming skills up to date and into a world where touch screens, games physics, and artificial intelligence come together in new and surprising ways.

Beginning Android Tablet Games Programming shows how to quickly and easily set up an Android development environment—in no time at all, you’ll be programming away. You’ll begin with some simple games using sprites and choreographed movement. Next, you’ll learn how to handle user input in the modern age of touch screens and motion.

Along the way, you’ll discover how to use that extra screen space on a tablet to provide more relaxed and more interesting user interactions in your games. You’ll learn how to use sound and music, for instance, to make your application menus more user-friendly.

The Android operating system has recently acquired multicore functionality to meet the demands of multicore devices now entering the tablet market. With Beginning Android Tablet Games Programming, you’ll discover how to harness that new power with your games programming through more process-demanding and fun techniques, including physics modeling, rich game world representation, artificial intelligence, and multiplayer interactions.

Throughout each chapter of Beginning Android Tablet Games Programming, you’ll find code that you can add or adapt to your own games to create the components you want. You can also work up to wrapping everything together into a complete Mario-type example game.

Finally, when you have your first games ready, learn how developers have released their games and made a profit. You’ll find tips on how to present your games in the Android and other application markets, and a solid approach to games marketing and monetization.

11,883 просмотров всего, сегодня нет просмотров

XNA 4.0 Game Development by Example: Beginner’s Guide, Visual Basic Edition

Описание книги XNA 4.0 Game Development by Example: Beginner’s Guide, Visual Basic Edition:
This book is a step-by-step tutorial that includes complete source code for all of the games covered. It adopts an engaging style to teach all the game development concepts. Each block of code is explained, and game development concepts are diagrammed and covered in detail.

Each game begins with a concept description and concludes with suggestions for expanding on the finished game. If you are an aspiring game developer who wants to take a shot at creating games for the Microsoft Windows platform with the XNA Framework, then this book is for you. Using this book, you can get started with creating games without any game development experience. A basic knowledge of Visual Basic would be needed to kickstart your game development.

7,807 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Beginning iOS Game Development

Описание книги Beginning iOS Game Development:
Get in the game and start building games for the iPhone or iPad! Whether you only have a little experience with programming or even none at all, this accessible guide is ideal for getting started writing for iOS. Experienced developer and author Patrick Alessi requires no prior knowledge for integrating professional graphics, animation, or sound as he presents the basics of the iOS system architecture, game development, and the programming languages that are used to develop games for iOS. Youll explore the basic building blocks that a game developer would use to build a game, including drawing, responding to user interaction, animation, and sound.

Explores the tools and methodology that are used to develop games for the iPhone and iPad Requires no previous experience with building a game for the iOS platform Details how games require different considerations than other applications Addresses working with the Xcode programming environment, how to draw with the Quartz 2D API, ways to handle user input, and techniques for incorporating animation with Core Animation and sound with Core Audio If youre ready to jump on the gaming app bandwagon, then this book is what you need to get started!

5,698 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Writing Game Center Apps in iOS

Описание книги Writing Game Center Apps in iOS:
Learn how to integrate Game Center features directly into your iPhone and iPad apps with the recipes in this short and concise cookbook. Each recipe gives you the solution and the code for adding features such as leaderboards, user authentication, achievements, multiplayer games and many others, using Apple’s GameKit framework in the iOS SDK.

4,988 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Learning IOS Game Programming: A Hands-on Guide to Building Your First iPhone Game

Описание книги Learning IOS Game Programming: A Hands-on Guide to Building Your First iPhone Game:
Learning IOS Game Programming: A Hands-on Guide to Building Your First IPhone Game /by Michael Daley. Get Started Fast with iOS Game Programming. Since the launch of the App Store, games have been the hottest category of apps for the iPhone, iPod touch, and iPad.

That means your best chance of tapping into the iPhone/iPad “Gold Rush” is to put out a killer game that everyone wants to play (and talk about). While many people think games are hard to build, they can actually be quite easy, and Learning iOS Game Programming is your perfect beginner’s guide. Michael Daley walks you through every step as you build a killer 2D game for the iPhone.

In Learning iOS Game Programming, you’ll learn how to build a 2D tile map game, Sir Lamorak’s Quest: The Spell of Release (which is free in the App Store). You can download and play the game you’re going to build while you learn about the code and everything behind the scenes. Daley identifies the key characteristics of a successful iPhone game and introduces the technologies, terminology, and tools you will use. Then, he carefully guides you through the whole development process: from planning storylines and game play all the way through testing and tuning.

5,568 просмотров всего, сегодня нет просмотров

AdvancED Game Design with Flash

Описание книги AdvancED Game Design with Flash:
Creating games in Flash is a never-ending journey of exploration, learning, and most of all, fun. Once you’ve mastered the basics, a new world is opened up to you, enabling you to take your existing skills to the next level and discover new skills that will in turn open new doors. This book is a direct continuation of Foundation Game Design with Flash, and is a complete point-by-point roundup of the most important skills a Flash game designer needs to know.

You’ll increase your ActionScript knowledge and your game design skills while creating some excellent example games. You’ll learn advanced collision detection skills; professional AI and pathfinding; and how to load and save game data, create destructible environments, and build and switch game levels.

7,020 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Искусство программирования игр на C++

Описание книги Искусство программирования игр на C++:
Описаны современные технологии программирования 3D-игр, а также некоторые решения типичных проблем, с которыми может столкнуться программист при их разработке. В качестве практических примеров на протяжении всей книги рассматривается процесс создания простого движка игры, который использует все описываемые технологии: вершинные и пиксельные шейдеры, скелетную и вершинную анимацию, а также компоненты DirectMusic, DirectSound и DirectInput, входящие в библиотеку DirectX.

Программный код, приведенный в книге, легко адаптировать и превратить в полноценную игру. Описываемый движок очень прост, но универсален и позволяет создавать игры любого жанра.

29,770 просмотров всего, сегодня нет просмотров

Разработка игр для приставки Xbox 360 в XNA Game Studio Express

Описание книги Разработка игр для приставки Xbox 360 в XNA Game Studio Express:
Это серия книг для настольной библиотеки начинающего программиста игр. На данный момент она состоит из двух книг и поможет программистам изучить технику разработки игр для системы Windows и Xbox 360. В этой книге рассматривается полный цикл по созданию игр в XNA Game Studio Express для игровой приставки Xbox 360.

За время изучения книги с помощью пошаговой инструкции вы вступите во всемирно известный клуб разработчиков игр XNA Creators Club, изучите основы работы с инструментариями Visual C# Express и XNA Game Studio Express. Научитесь работать с двухмерной и трехмерной графикой, анимацией, познакомитесь с секретами создания игровых классов и формированием механизма игровых состояний. Освоите создание интерактивных заставок и меню, работу с устройствами ввода и звуком, а также научитесь переносить свои игры на приставку Xbox 360. Итогом книги станет создание полноценной двухмерной и трехмерной игры, готовой к запуску на приставке.

5,803 просмотров всего, 1 просмотров сегодня