Книги о программировании мультимедиа

В этой категории 48 книг
  • 3

Многопользовательские игры. Разработка сетевых приложений

Многопользовательские игры. Разработка сетевых приложений
  • Оригинальное название: Multiplayer Game Programming: Architecting Networked Games (Game Design)
  • Автор: Глейзер Дж.
  • Издательство: Питер
  • Год: 2017
  • Язык: Русский
  • ISBN: 978-5-496-02290-3
  • Страниц: 368
  • Формат: pdf
  • Размер: 7 Мб

Описание книги Многопользовательские игры. Разработка сетевых приложений:
Сетевые многопользовательские игры — это многомиллиардный бизнес, привлекающий десятки
миллионов игроков

  • 1

Unity 5.x. Программирование искусственного интеллекта в играх

Unity 5.x. Программирование искусственного интеллекта в играх
  • Автор: Паласиос Х.
  • Издательство: ДМК Пресс
  • Год: 2016
  • Язык: Русский
  • ISBN: 978-5-97060-436-6
  • Страниц: 274
  • Формат: pdf
  • Размер: 14 Мб

Описание книги Unity 5.x. Программирование искусственного интеллекта в играх:
Игровой движок Unity 5 включает в себя множество инструментов, помогающих разработчикам создавать потрясающие игры, снабженные мощным искусственным интеллектом.

    • 8

    Beginning Android Tablet Games Programming

    Beginning Android Tablet Games Programming
    • Автор: Jeremy Kerfs
    • Издательство: Apress
    • Год: 2011
    • Язык: Английский
    • Страниц: 198
    • Формат: pdf
    • Размер: 3 Мб

    Описание книги Beginning Android Tablet Games Programming:
    Android games programmers now have the power to write games for Android tablets. Beginning Android Tablet Games Programming explains how to enhance your Android games using the new tablet interface and the additional screen estate. You'll learn how to bring your programming skills up to date and into a world where touch screens, games physics, and artificial intelligence come together in new and surprising ways.

    • 13

    XNA 4.0 Game Development by Example: Beginner’s Guide, Visual Basic Edition

    XNA 4.0 Game Development by Example: Beginner’s Guide, Visual Basic Edition
    • Автор: Kurt Jaegers
    • Издательство: Packt Publishing
    • Год: 2011
    • Язык: Английский
    • Страниц: 424
    • Формат: pdf, epub
    • Размер: 20 Мб

    Описание книги XNA 4.0 Game Development by Example: Beginner’s Guide, Visual Basic Edition:
    This book is a step-by-step tutorial that includes complete source code for all of the games covered. It adopts an engaging style to teach all the game development concepts. Each block of code is explained, and game development concepts are diagrammed and covered in detail.

    • 4

    Beginning iOS Game Development

    Beginning iOS Game Development
    • Автор: Patrick Alessi
    • Издательство: John Wiley & Sons, Inc.
    • Год: 2011
    • Язык: Английский
    • Страниц: 432
    • Формат: pdf
    • Размер: 19 Мб

    Описание книги Beginning iOS Game Development:
    Get in the game and start building games for the iPhone or iPad! Whether you only have a little experience with programming or even none at all, this accessible guide is ideal for getting started writing for iOS. Experienced developer and author Patrick Alessi requires no prior knowledge for integrating professional graphics, animation, or sound as he presents the basics of the iOS system architecture, game development, and the programming languages that are used to develop games for iOS. Youll explore the basic building blocks that a game developer would use to build a game, including drawing, responding to user interaction, animation, and sound.

    • 3

    Writing Game Center Apps in iOS

    Writing Game Center Apps in iOS
    • Автор: Vandad Nahavandipoor
    • Издательство: O'Reilly Media
    • Год: 2011
    • Язык: Английский
    • Страниц: 76
    • Формат: pdf
    • Размер: 5 Мб

    Описание книги Writing Game Center Apps in iOS:
    Learn how to integrate Game Center features directly into your iPhone and iPad apps with the recipes in this short and concise cookbook. Each recipe gives you the solution and the code for adding features such as leaderboards, user authentication, achievements, multiplayer games and many others, using Apple's GameKit framework in the iOS SDK.

    • 4

    Learning IOS Game Programming: A Hands-on Guide to Building Your First iPhone Game

    Learning IOS Game Programming: A Hands-on Guide to Building Your First iPhone Game
    • Автор: Michael Daley
    • Издательство: Addison Wesley
    • Год: 2010
    • Язык: Английский
    • Страниц: 440
    • Формат: pdf
    • Размер: 8 Мб

    Описание книги Learning IOS Game Programming: A Hands-on Guide to Building Your First iPhone Game:
    Learning IOS Game Programming: A Hands-on Guide to Building Your First IPhone Game /by Michael Daley. Get Started Fast with iOS Game Programming. Since the launch of the App Store, games have been the hottest category of apps for the iPhone, iPod touch, and iPad.

    That means your best chance of tapping into the iPhone/iPad “Gold Rush” is to put out a killer game that everyone wants to play (and talk about). While many people think games are hard to build, they can actually be quite easy, and Learning iOS Game Programming is your perfect beginner’s guide. Michael Daley walks you through every step as you build a killer 2D game for the iPhone.

    • 9

    AdvancED Game Design with Flash

    AdvancED Game Design with Flash
    • Автор: Rex van der Spuy
    • Издательство: Apress
    • Год: 2010
    • Язык: Английский
    • Страниц: 500
    • Формат: pdf
    • Размер: 11 Мб

    Описание книги AdvancED Game Design with Flash:
    Creating games in Flash is a never-ending journey of exploration, learning, and most of all, fun. Once you’ve mastered the basics, a new world is opened up to you, enabling you to take your existing skills to the next level and discover new skills that will in turn open new doors. This book is a direct continuation of Foundation Game Design with Flash, and is a complete point-by-point roundup of the most important skills a Flash game designer needs to know.

    • 33

    Искусство программирования игр на C++

    Искусство программирования игр на C++
    • Автор: Михаил Фленов
    • Издательство: БХВ-Петербург
    • Год: 2006
    • Язык: Русский
    • Страниц: 256
    • Формат: djvu
    • Размер: 52 Мб

    Описание книги Искусство программирования игр на C++:
    Описаны современные технологии программирования 3D-игр, а также некоторые решения типичных проблем, с которыми может столкнуться программист при их разработке. В качестве практических примеров на протяжении всей книги рассматривается процесс создания простого движка игры, который использует все описываемые технологии: вершинные и пиксельные шейдеры, скелетную и вершинную анимацию, а также компоненты DirectMusic, DirectSound и DirectInput, входящие в библиотеку DirectX.

    • 1

    Разработка игр для приставки Xbox 360 в XNA Game Studio Express

    Разработка игр для приставки Xbox 360 в XNA Game Studio Express
    • Автор: С. Г. Горнаков
    • Издательство: ДМК Пресс
    • Год: 2008
    • Язык: Русский
    • Страниц: 392
    • Формат: pdf
    • Размер: 13 Мб

    Описание книги Разработка игр для приставки Xbox 360 в XNA Game Studio Express:
    Это серия книг для настольной библиотеки начинающего программиста игр. На данный момент она состоит из двух книг и поможет программистам изучить технику разработки игр для системы Windows и Xbox 360. В этой книге рассматривается полный цикл по созданию игр в XNA Game Studio Express для игровой приставки Xbox 360.

    5 страниц