GPU Gems 2: Programming Techniques for High-Performance Graphics and General-Purpose Computation

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Загрузка...

GPU Gems 2: Programming Techniques for High-Performance Graphics and General-Purpose Computation Навазние: GPU Gems 2: Programming Techniques for High-Performance Graphics and General-Purpose Computation
Автор: Matt Pharr, Randima Fernando
Издательство:
Год: 2005
Страниц: 814
Язык: Английский
Размер: 14.2
Формат: djvu


Аннотация к книге GPU Gems 2: Programming Techniques for High-Performance Graphics and General-Purpose Computation:
Сиквел оригинальной GPU Gems в деталях рассказывает о свежайших приемах программирования текущего поколения (на момент 6-й серии GeForce) графических процессоров. Программисты графики реального времени откроют для себя последние алгоритмы для создания усовершенствованных графических эффектов, стратегии управления сложными сценами и новые приемы обработки изображений. Также освещены вопросы научного и финансового программирования. Написана профессионалами своего дела — специалистами из Nvidia.

This sequel to the best-selling, first volume of GPU Gems details the latest programming techniques for today’s graphics processing units (GPUs). As GPUs find their way into mobile phones, handheld gaming devices, and consoles, GPU expertise is even more critical in today’s competitive environment. Real-time graphics programmers will discover the latest algorithms for creating advanced visual effects, strategies for managing complex scenes, and advanced image processing techniques. Readers will also learn new methods for using the substantial processing power of the GPU in other computationally intensive applications, such as scientific computing and finance. Twenty of the book’s forty-eight chapters are devoted to GPGPU programming, from basic concepts to advanced techniques. Written by experts in cutting-edge GPU programming, this book offers readers practical means to harness the enormous capabilities of GPUs.

Major topics covered include:

* Geometric Complexity
* Shading, Lighting, and Shadows
* High-Quality Rendering
* General-Purpose Computation on GPUs: A Primer
* Image-Oriented Computing
* Simulation and Numerical Algorithms

4,418 просмотров всего, 1 просмотров сегодня




Скачать книгу:


UniBytes
GigaBase
Share4web

Скачать похожие книги и учебники



Добавить комментарий

Войти с помощью: 

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *